Sinterklaas International: een tevreden klant van Salure

Een van de meest opzienbarende klanten van Salure is ongetwijfeld Sinterklaas International (SI). SI is een non-profit seizoensgebonden organisatie, ooit begonnen in Spanje, maar sinds jaar en dag ook actief in Nederland. Met name november en december zijn drukke maanden voor SI. CEO de heer S. Nicolaas: “Vanaf november is ’t een drukke tijd, waarin wij werken met enorm veel vlijt.”

Een van de meest opzienbarende klanten van Salure is ongetwijfeld Sinterklaas International (SI). SI is een non-profit seizoensgebonden organisatie, ooit begonnen in Spanje, maar sinds jaar en dag ook actief in Nederland. Met name november en december zijn drukke maanden voor SI. CEO de heer S. Nicolaas: “Vanaf november is ’t een drukke tijd, waarin wij werken met enorm veel vlijt.”

Logistiek proces

De drie grootste afdelingen binnen SI zijn Inkoop, Inpak en Logistiek. Vooral wat betreft het logistieke proces, is SI toonaangevend binnen de branche. In slechts één avond tijd (het zogenaamde ‘heerlijk avondje’) verspreidt de organisatie honderdduizenden pakjes door heel Nederland. “Van onze snelheid in het distribueren, kan PostNL nog wel wat leren.”

Wie denkt dat SI daarbij gebruikmaakt van de meest geavanceerde vervoersmiddelen, heeft het mis: “Al jarenlang heb ik een baard, en reizen wij met stoomboot en paard”, licht Nicolaas toe. Het Unique Selling Point van SI is dat zij de bestellingen afleveren door de schoorsteen.

Hoewel de heer Nicolaas inmiddels al behoorlijk op leeftijd is, blijft hij zich actief inzetten voor de organisatie. Daarbij wordt hij geassisteerd door een groot aantal bekwame werknemers (‘Zwarte Pieten’) die hem doorgaans uitstekend helpen bij het realiseren van de doelstellingen.

Zwarte Payroll-Piet

Toch is het ook voor SI niet vanzelfsprekend dat alles naar behoren verloopt. Groene Jan* bracht ons op de hoogte van een droevig dieptepunt in de eeuwenoude geschiedenis van de organisatie, dat zich voltrok op het hoofdkantoor in Madrid. Een aantal jaren geleden ging het niet goed met SI, doordat de complexiteit van de salarisadministratie Zwarte Payroll-Piet boven het hoofd steeg; dit had een aantal vervelende consequenties:

  • De Zwarte Pieten kregen het salaris van december pas in oktober van het daaropvolgende jaar uitbetaald.
  • Een deel van de Zwarte Pieten kreeg veel te veel salaris (zij vonden dat niet erg), terwijl een ander deel veel te weinig kreeg (zij vonden dat wel erg).
  • Niet alleen de Zwarte Pieten, maar ook alle Witte Pieten in Nederland ontvingen salaris van SI, terwijl zij niet op de loonlijst stonden.

Pepernotenoproer

Pas echt goed mis ging het, toen Zwarte Payroll-Piet salaris ging uitbetalen in chocolademunten. Er ontstond een conflict dat snel escaleerde. Uiteindelijk was er zelfs sprake van een heus pepernotenoproer, waarbij ook de speculaaspoppen door de lucht vlogen. Met veel moeite kreeg directeur Nicolaas de verhitte gemoederen tot bedaren met de woorden “makkers, staakt uw wild geraas”, maar niet voordat hij beloofde op zoek te gaan naar een passende oplossing voor de salarisproblemen.

Tevreden

Doordat de heer Nicolaas beroepshalve veel met kinderen te maken heeft, kwam hij al snel in gesprek met een aantal schooldirecteuren die hem unaniem de diensten van Salure aanbevolen. Snel werd het online contactformulier ingevuld…

Inmiddels is SI al weer enkele jaren een tevreden klant van Salure. Of, in de woorden van Nicolaas zelf: “Salures kennis van AFAS, komt ons enorm goed van pas. Kwaliteit en continuïteit, worden gecombineerd met klantgerichtheid. Kortom, Salure maakt zich sterk, voor het leveren van maatwerk.”

Met als gevolg dat alle knechten weer staan te lachen. Want: it’s better to be sure than to be sorry.

* Groene Jan heet in werkelijkheid anders; vanuit privacy-oogpunt is een gefingeerde naam gebruikt.

Liever een advies op maat?

Wilt u door ons gebeld worden? Wij nemen binnen een uur contact met u op. Kies Salure voor:

  • innovatie
  • procesefficiency
  • professionele aandacht
  • sterke betrokkenheid