Prinsjesdag 2023

Op donderdag 21 september nemen onze experts alle wetswijzigingen op gebied van HR & Payroll met je door. Zo ben jij klaar voor 2024!

Prinsjesdagwebinar 2023

Op dinsdag 19 september is het Prinsjesdag en worden de nieuwe plannen voor 2024 bekendgemaakt. Welke nieuwe regels gaan er gelden? Moet je iets aanpassen in je HR- en salarisadministratie? Ontdek alles wat je moet weten.

Krijg antwoord op al je vragen:

 

  • Met welke wijzigingen moet ik in 2024 rekening houden?
  • Hoe bespaar ik kosten in de administratie?  
  • Van welke (nieuwe) regelingen kan ik gebruik maken? 
  • Welke nieuwe cijfers en percentages gelden er in 2024?

Praktische info

  • Wanneer: donderdag 21 september 2023
  • Hoe laat: 10:00 – 10:30
  • Waar: Achter je eigen PC

Sprekers

Sylvia Bogerd
Dinant

Sylvia Bogerd

Sylvia is Business Consultant met focus op HRM / Payroll en heeft een Black Belt in Lean Management. Ze vloert elke inefficiency en zit boordevol tips om je salarisadministratie slim in te richten!

Dinant Pas

Voor Dinant staat het optimaliseren van processen centraal. Hij heeft dagelijks contact met HR- & payroll-professionals uit diverse branches en vindt in no-time de juiste oplossing voor elk type organisatie.

Praktische info

  • Wanneer: donderdag 21 september 2023
  • Hoe laat: 10:00 – 10:30
  • Waar: Achter je eigen PC

Over Prinsjesdag 2023

Wanneer is Prinsjesdag 2023?

Prinsjesdag vindt altijd plaats op de derde dinsdag van september. Dit is in de Grondwet zo vastgelegd. Zo heeft het parlement de tijd om de voorgestelde punten af te handelen voor het nieuwe jaar begint. In 2023 valt Prinsjesdag op dinsdag 19 september.  

Wat gebeurt er op Prinsjesdag?

Op Prinsjesdag worden de Miljoennota, de Rijksbegroting en het Belastingplan aan de Tweede Kamer gepresenteerd. Hierin staan het inkomensbeleid, wetsvoorstellen en fiscale maatregelen voor het nieuwe jaar. Deze moeten vervolgens door de Eerste en Tweede Kamer worden goedgekeurd. 

Waarom is Prinsjesdag belangrijk voor werkgevers?

De fiscale maatregelen en wetsvoorstellen hebben gevolgen voor onder andere de HR- en salarisadministratie. Het kan zijn dat informatie vanaf 1 januari op een andere manier moet worden vastgelegd bijvoorbeeld. Onderwerpen die typisch aan bod komen zijn de onbelaste reiskosten- en thuiswerkvergoeding, de werkkostenregeling en de WW- en AOF-premie.