''Zelfs onze grootste critici gaven toe: “het klopt nu gewoon.''
Ascom optimaliseerde de urenregistratie van technici met behulp van de BrynQ-koppeling van Salure. “Met BrynQ kloppen de processen en hebben technici beter inzicht in hun uren,” aldus Frits de Ru, HR-specialist bij Ascom. Deze oplossing bespaart tijd, voorkomt fouten en biedt vertrouwen in een volledig geautomatiseerd proces.
Ascom richt zich op slimme oplossingen op het gebied van data, met een focus op alarmeringssystemen. Het bedrijf richt zich vooral op de zorgsector, maar is ook actief in andere branches, zoals het bedrijfsleven. ‘Slimme dataoplossingen’ is een breed begrip, daarom geeft Frits een voorbeeld: “Een voorbeeld waar we trots op zijn, is onze bijdrage aan stille IC’s. Daar zorgen onze systemen ervoor dat artsen en verpleegkundigen belangrijke meldingen krijgen zonder dat er constant piepjes afgaan. Dat maakt het een stuk comfortabeler voor patiënten”, vertelt Frits. De technici van Ascom zijn onmisbaar voor deze slimme oplossingen.
Voorheen werkte Ascom met verouderde systemen, zoals een oude versie van Microsoft Dynamics en Field Vision. Urenregistraties werden geëxporteerd naar Excel en vervolgens handmatig ingevoerd in AFAS. Dit was niet alleen tijdrovend, maar ook foutgevoelig. Bovendien hadden technici weinig inzicht in hun geregistreerde uren en verlof. “Het grootste probleem was hoe we gegevens vanuit Dynamics 365 in AFAS konden krijgen. Dat moest sneller, betrouwbaarder en met minder fouten”, legt Frits uit. “Vooral voor onze technici, zodat hun uren kloppen en hun overuren correct worden uitbetaald.”
Met de komst van een nieuwe versie van Dynamics 365 en ServiceNow als tool voor urenregistratie, besloot Ascom ook de dataoverdracht te professionaliseren. De oplossing kwam van Salure met BrynQ. Deze koppeling zorgt ervoor dat uren vanuit ServiceNow via Dynamics 365 moeiteloos in AFAS terechtkomen.
“Met BrynQ hebben we een oplossing die past bij onze processen. De gegevensstromen zijn geautomatiseerd en technici hebben nu beter inzicht in hun eigen uren. Zelfs onze grootste critici gaven toe: “het klopt nu gewoon”, aldus Frits.

1. Urenregistratie: Technici voeren hun tijd voor tijd, overuren en verlof in via ServiceNow.
2. Dataoverdracht: Deze gegevens worden doorgestuurd naar Dynamics 365.
3. BrynQ-koppeling: De BrynQ-koppeling extraheert de geschreven uren uit Dynamics 365 en transformeert deze naar verlofboekingen, verlofcorrecties en nacalculatie via de bedrijfsspecifieke regeling van Ascom. Vervolgens worden deze geüpload naar AFAS waar deze automatisch in de salarisverwerking meegenomen worden.
Frits is zeer te spreken over de samenwerking met Salure: “Het team is ontzettend responsief en analytisch sterk. Ze snappen onze processen en denken proactief mee. We hebben best veel uitzonderingen in ons systeem, maar het team wist deze zorgvuldig mee te nemen. Salure werkt procesmatig en professioneel en begrijpt wat wij als klant willen.”
De implementatie van BrynQ heeft Ascom meerdere voordelen gebracht:
• Geen handmatige exports meer, wat tijd bespaart en fouten voorkomt.
• Technici hebben nu beter inzicht in hun gewerkte uren en betalingen.
• Overuren-, verlof- en tijd-voor-tijd registratie verlopen foutloos.
• Het team van Salure blijft betrokken en staat klaar om snel in te springen bij vragen of aanpassingen.
Met BrynQ heeft Ascom een belangrijke stap gezet richting een geautomatiseerd en transparant proces voor urenregistratie en payroll. Dit maakt niet alleen het werk eenvoudiger voor het HR-team, maar biedt ook technici meer vertrouwen in de registratie en uitbetaling van hun uren.
Over Ascom
Ascom is een internationale aanbieder van IT-oplossingen en mobiele workflowoplossingen voor de gezondheidszorg en de zakelijke markt. Het hoofdkantoor is gevestigd in Zwitserland en de organisatie is wereldwijd actief in zo’n 19 landen.
In Nederland werken ongeveer 300 medewerkers bij Ascom, waaronder een HR-team van drie personen. Eén van hen is Frits de Ru, HR-specialist met ruim 20 jaar ervaring binnen het bedrijf. Het HR-team houdt zich bezig met een breed scala aan taken, zoals onboarding, offboarding, recruitment, performance management en payroll.
Een belangrijke HR-uitdaging voor het team was hoe de urenregistratie van technici bij Ascom efficiënter en foutloos verwerkt kon worden in AFAS met behulp van onze oplossing BrynQ.
Over BrynQ
BrynQ is een centraal platform speciaal voor koppelingen tussen HR & Payroll systemen. Met het platform beschik je over een krachtige en veelzijdige toolset voor het monitoren en beheren van je koppelingen. Samen slim vooruit!
Meer weten over BrynQ en wat het voor jouw organisatie kan betekenen?
Bekijk hier hoe BrynQ werkt